Hope for the best, plan for the worst

Det blir inget jobb mer den här veckan för min del men varför klaga på lite ledighet! Plus att jag har stukat fingret eller nått så det är ju lagom svullet, bra att det får vila lite nu. Sen eftersom att jag inte jobbar så mkt på nordic så ska jag ringa vikariepolen idag och skriva in mig där så jag får lite mer jobb förhoppningsvis. Måste tjäna ihop sisådär 100 000 kr i år för att göra/köpa allt jag vill ha tills nästa år, kommer bli lite svårt att lyckas med det nu känner jag.. suck.

I swear you hit me like a vision


stickad tröja 259 :- Rut m.fl
tunic 199 :- Rut m.fl
schampoo & balsam 69 :- st på rea! Lindex

Åkte till stan efter jobbet igår med en saknad Sofie och fick med mig bland annat detta hem. Hittade mitt favorit schampoo+balsam på rea också så jag blev rättså glad! Tycker dom är jättebra, dom gör att mitt hår känns mycket bättre än när jag använde kerastases schampoo+balsam förut, prisskillnad 218 vs 518 . Värt!

Someone like you

Det slog mig idag att jag inte är den bästa på att köra bil alltså, inte på långa vägar! Körde rakt in i ett räcke på jobbet i torsdags (tur att alla redan hade lämnat parkeringen och slapp se det) sen igår när jag och malin skulle till bion körde jag mot rött och höll på att backa in i en bil när vi skulle hem, så idag vart det en fika på stan i örebro och jag kunde inte hålla hastigheten alls varken dit eller hem, körde alldeles för fort. Lär ta o skärpa mig om jag ska ha körkortet kvar tror jag. Aja.


Nu ska jag försöka att komma i säng så tidigt som möjligt, jobb imorgon!

Update

Fick en bil i tisdags och fick jobb igår. Jag kände mig så vuxen när jag körde till jobbet för första gången imorse, haha! Lite ovant men det är väl här det börjar, vuxenlivet. Blir både rädd och så galet taggad på samma gång. Nu ska jag försöka ta mig i kragen och dra ut på en mils powerwalk så att jag inte somnar här i soffan, efter det väntar en slapp kväll här hemma efter att ha stått upp i sisådär 9 timmar, sen hoppa i säng. Klockan är ställd på 4.30, kör bara kör.

Maria Sofia Pettersson


Hope for the best

Åkte till arbestförmedlingen imorse och tydligen sökte Sofie och Malin samma jobb som mig! haha, hade jag ingen aning om. Skulle vara skitkul om vi fick jobba ihop, men tror att dom bara behövde 1-2 personer. Håller tummarna för att iallafall en av oss får det.

Nu ska jag slänga i mig lite mat och hoppa in i duschen. Sen ikväll bär det förhoppningsvis av till strömpis my love! Allt för länge sedan

8 september


Spenderade dagen med mickis, käkade lite på Bellas och tog en tur runt lilla lindesjön. Måste bara säga att Bellas sallader är hur goda som helst! Har inte ätit deras sallad innan, jag får nog lov att ta en till nästa gång jag är där. Nu ska jag försöka lägga mig i tid för imorgon bitti ska jag till arbetsförmedlingen och söka jobb. tjiho

Keep your head up, keep your heart strong

Frågade min käre far igår om jag kunde få låna bilen ifall jag ville igår, och fick ett nej? Suck. Mening att ha körkort om man inte har en bil att köra med då liksom. Åkte till mickis igår kväll och fick till och med köra med henne.. Gah. Men sen åkte vi och kollade på en bil idag, som var lite väl sliten så vi köpte den inte, trots det känns det as bra att vi börjat kolla på bilar så kanske kanske får nån snart! Fingers crossed

För jag har tagit körkort!

Gud vilken lättnad det är att ha klarat det! Fastän jag körde som en sopa och gjorde hur många fel som helst, men vad gör det. Och pappa har redan börjat kolla på bil till mig. AWESOME

RSS 2.0